دخترونه

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

قالیشویی در زمانی نه چندان دور کنار چشمه‌ها و رودخانه‌ها با مواد شوینده دست ساز و پاروهای چوبی انجام می‌شد. این روزها تقریبا این نوع قالی شویی منسوخ شده و اغلب توسط بانوان در پشت بام‌ها یا حیاط منازل با آب لوله کشی و نصفیه شده شسته می‌شود.در نوع سنتی قالی شویی اغلب پارو و برس‌های فرش شویی کاربرد زیادی دارد. حال آنکه در این نوع شستشو اساس فرش که الیاف آن است توسط موهای زبر پلاستیکی این برس‌ها کنده شده و به اصطلاح به ریشه می‌زند بعد از چندبار شستشو  تارو پود فرش نمایان شده و فرش کهنه و نخ نما می‌شود.علاوه بر این استفاده از شوینده‌هایی که ممکن است قلیایی باشند هم باعث از بین رفتن رنگ،رنگ پس دادن و درهم شدن رنگ‌های مختلف قالی درهمدیگر شده و از جلا و شفافیت فرش کاسته می‌شود.اما در شرکت‌های قالیشویی ازجمله شرکت ایرانمهر که سابقه‌ای طولانی در شستن قالی دارد فرش‌ها اغلب با آب چاه و به وسیلهء دستگاه شسته شده ، بنابراین خطر ازبین رفت الباف کم می‌شود.

شستشوی فرش

فرش شما نخست کاملا گردگیری شده و مواد غذایی چسبیده به آن به ارامی و دقت جدا می‌شود تا الیاف فرش آسیب نبیند.سپس در اولن فرصت و طبق نوبت توسط دستگاه‌ها شسته می‌شود اما اگر شما به آبکشی دستی و اسلامی معتقد باشید ، ابکشی بادست صورت می‌گیرد .بعد از آبگیری فرش دوطرف آن خشک می‌شود تا از بو گرفتن الیاف جلوگیری شود. شرکت قالیشویی ایرانمهر کادری مجهز و مقید را در اختیار گرفته است تا سرعت و دقت بالایی در کار داشته باشند. بنابراین نگران تمیزی و بارقی فرش خود نباشید. شما هم مانند همهء مشتریان قدیمی به ما اعتماد کنید تا شفافیت،سلامت و شستشوی فرش شما تضمین شود.

رفوگری

 

فرش‌ها گاهی آسیب جدی می‍بینند.این آسیب‌ها عبارت از پارگی ،سوختن،بیدزدگی،پوسیدگی وجر خوردگی است. دلایل این نقایص هرچه که باشد فرش قابل تعمیر است. هنر تعمیر قالی‌های آسیب دیده رفوگری نامیده می‌شود.یک رفوگر در حقیقت یک هنرمند تمام عیاراست.او علاوه بر آنکه با هنر فرش بافی اشناست،نقشه کشی ،رنگرزی ورنگ‌برداری را هم خوب می‌داند. رفوگر ماهر هنرمندی است که می‌تواند به زیباترین و بهترین شکل عیب فرش شما را برطرف سازد.بسته با نیاز فرش آسیب دیده رفوگر کارهای زیر را انجام خواهد داد:شیرازه دوزی،پل سازی،گلیم بافی و رنگرزی..

شرکت ایرانمهر

قالیشویی ایرانمهر یک قرن سابقه قالیشویی در تهران را داراست و به سبب قدمت ارائه خدمات به مشتریان قدیمی خود کاملا شناخته شده است.همزمان با پیشرفت صنعت،شرکت قالی شویی ایرانمهر نیز اقدام به خرید ابزار آلات جدید فرش شویی نموده است. تکنولوژی جدید موجب می‌شود الیاف و رنگ فرش که دو مشخصه اساسی در زیبایی آن هسنتد ثابت بمانند و علاوه برآن  فرش به راحتی و سرعت خشک شده تحویل مشتری گردد خشک شدن سریع فرش حسن دیگری هم دارد و ان سالم و سفید ماندن ریشه‌های فرش است. ما همزمان با مشتریانمان رشد کرده‌ایم تا بتوانیم بیشترین و بهترین خدمات را به شما ارائه دهیم.

 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۱۶
amir barmaj

نظرات (۱)

بسیار آموزنده بود.

https://www.edit95.com/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی